2014. november 12., szerda

A főnév a nyerő - kártyajáték

Ketten játsszuk, kettéosztjuk a paklit, hátlappal felfelé magunk elé tesszük, egyszerre felfordítjuk a felsőket. Ha csak az egyik főnév a kettő közül, akkor az viszi, aki azt tette, ha mindkettő vagy egyik sem főnév, akkor maradnak a lapok, és a következő nyertes viheti az összes eddig lerakott kártyát.


2014. november 10., hétfő

Activity - szófajokkal

Húzz egy kártyát, válaszd ki a főnevet, és mutogasd el! (Később, ha tanuljuk, a melléknevet, majd az igét.)

2014. november 9., vasárnap

Nyelvtan "füzet"

Nagy vázlatfüzetet használunk, ebbe kerültek többek között az előző posztban szereplő i-, í-s kántálások.
A címoldal:

Sucika ötletét így valósítottuk meg, kicsit átírtuk a verseket, Nimi rajzolta Kíváncsi Katit, Óhajtó Ottót, Felszólítót tábornokot és a többieket. A képek felhajthatók, alattuk a vers, a feladatok:
http://sucika67.blogspot.hu/2012/03/mondatfajtak-rajzzal-es-vers.html




Elkezdtük a szófajokat (még kicifrázza, azt mondta...)


A minecraftos képek kihajthatók, alá gyűjti, írja a főneveket:

2014. szeptember 10., szerda

Helyesírási i, í kántálások :)

Mi ezekkel tanultuk a rövid és hosszú i-t tartalmazó, nehezebben megjegyezhető szavak helyesírását. Sokszor elmondjuk, leírja, tollbamondáskor is felidézzük, így jól rögzül. A 4. mondathoz nem találtam képet, ahhoz gyerekrajz készül...

i:
Mindig megdicsérik a kiváló, kicsi Ricsit.
Irigy az Ildi, vizet ad inni, finom a kifli, tizedet kapsz. Ni!

í:
A papírsárkányt színes csíkokkal díszítem, ígérem!

Szelíd kísértetek szállítanak kíváncsi, híres színészeket, tízes, húszas csoportokban, vízilovakon. 
Ezt már akkor is fújja, ha álmából felébresztik :)


2014. augusztus 18., hétfő

Mértékegységek

Mértékegységek gyakorlása power pointban. A linken nem működik a vetítés, az animációk nem látszanak, csak a diák, ha használni akarod, le kell töltened.


2014. augusztus 14., csütörtök

Hogy lesz 99?

Nimi találta ki a rejtvényt:
Az alábbi számokat felhasználva - bármilyen műveleti jelet alkalmazva - legyen az eredmény 99!

5  19  5  5  5  5  5  5  5  5  = 99